Metaaldetector Forum Pieppiep.nl - Powered by vBulletin
rotate

Nieuws

Onderwerpen Zoeken

Nieuws

Door mad joshua op 7 april 2023 09:35
Oorlog in Arcadië is een project opgezet door leden van de adviesorganisatie Gelders Genootschap. Het project heeft als doel oorlogssporen binnen...
Door mad joshua op 6 april 2023 09:30
RUURLO - In opdracht van gemeente Berkelland verricht het bedrijf Econsultancy momenteel archeologisch bodemonderzoek op het bedrijventerrein...
Door mad joshua op 6 april 2023 09:18
In de jaren tachtig ontdekten archeologen een vreemde lap stof in een veenmoeras in Glen Affric - een gebied in de Schotse Hooglanden. Decennialang....
Door mad joshua op 6 april 2023 09:09
Het provinciebestuur steunt het project ‘Care 2.0 Verbindend Verleden Vandaag’ van Erfgoed Brabant. Daar- mee gaan jongeren en ouderen op...
Door mad joshua op 5 april 2023 08:45
Het baarde opzien toen een 2000 jaar oude munt - geslagen door Brutus na de moord op Julius Ceasar - werd verkocht voor bijna 4 miljoen Euro. Nu...
Door mad joshua op 5 april 2023 08:33
In het noorden van Egypte hebben archeologen twaalf afgehakte rechterhanden ontdekt, die 3.500 jaar geleden vermoedelijk als ‘oorlogstrofeeën' zijn....
Door mad joshua op 5 april 2023 08:22
Een groep van twaalf internationale studenten uit Canada, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland heeft een digitaal magazine gemaakt over.....
Door mad joshua op 4 april 2023 08:27
Archeologen leggen muur van Guldensporenslag bloot in Kortrijk: “Militaire geschiedenis van Onze-Lieve-Vrouwekerk wordt nog meer voelbaar̶...
Door mad joshua op 4 april 2023 08:18
‘Ik ben archeoloog. Herstel, ik was archeoloog. Nu ben ik… ja, wat ben ik? Door een hersenbloeding ben ik 100% afgekeurd. Mijn rechterzij is min of....
Door mad joshua op 3 april 2023 08:03
Bij het verwijderen van het oude speeltoestel is de speelplaats van de Heilig Hartschool steekproefsgewijs aangewezen voor archeologisch...
Door mad joshua op 3 april 2023 07:57
In de laatste week van maart wordt bij de Diepeling in Tienray door Vestigia een verkennend archeologisch onderzoek gedaan. Vestigia is een...
Door mad joshua op 2 april 2023 09:58
HAARLEM - Borden, trippen, tollen, een klapspaan, een vogelkooi en een middeleeuwse schep. De archeologische collectie hout uit Haarlem is...
Door mad joshua op 2 april 2023 09:52
In de gemeente Súdwest-Fryslân zijn naast veel kerken, rijksmonumenten en beschermde stads- en dorpsgezichten opvallend veel terpen te vinden. Ze...
Door mad joshua op 2 april 2023 09:38
BIJZONDERE VONDST IN MAYASTAD PALENQUE: VERBORGEN GRAFKAMER MET MYSTERIEUZE GROENE BEELDJES GEVONDEN. In Mexico hebben archeologen tijdens...
Door mad joshua op 1 april 2023 08:14
In de oudheid maakten de Kelten heel veel Gouden munten - en als Europese boeren die op hun akkers vonden,werd dat wonder verklaard door een mythe.....
Door mad joshua op 1 april 2023 08:04
Het Archeologisch Depot in Nijmegen voldoet niet meer aan de hedendaagse wensen en eisen. De gemeente wil de noodzakelijke verbouwing aangrijpen om....
Door mad joshua op 1 april 2023 07:55
In het kader van de door het Noorderhart Mariaziekenhuis geplande bouwwerken wordt op het voorziene terrein een archeologisch onderzoek uitgevoerd.....
Door mad joshua op 31 maart 2023 13:13
DE STEEG – Tijdens de sloop van het oude gemeentehuis in De Steeg eind oktober deed de gemeente Rheden een spectaculaire vondst die stamt uit de...
Door mad joshua op 31 maart 2023 13:06
Archeologiestudenten van de Universiteit Leiden gaan in april en mei opnieuw zes weken lang onderzoek doen aan de Gewandeweg in Oss. Er wordt...
Door mad joshua op 31 maart 2023 12:54
Archeologen hebben wekenlang gezocht in het Stinspark in Zwolle naar bijzondere vondsten rondom de fundamenten van het voormalig kasteel Voorst. De....

Meest Gelezen Onderwerpen

Meeste Reakties

Top Auteurs

mad joshua (3898)
Utre Felix (695)
Saint (528)
Rein (452)
Husky (405)
idig2 (190)
The_Grinder (133)
Dfh1976 (79)
Vinner (64)
Loodje (43)

Article Display Options

Use this control to limit the display of threads to those newer than the specified time frame.

Allows you to choose the data by which the thread list will be sorted.

Order articles in...

Aflopend laat het nieuwste bericht als eerste zien

Article Forum v4.1.2 Copyright by BananaLive